Elbestraat
De gemeente Beverwijk werkt aan plannen voor de toekomst van de locatie Elbestraat 2 in Oosterwijk. Deze voormalig peuterspeelzaal is momenteel in gebruik als hindoetempel. Het gebouw is eigendom van de gemeente en nadert het einde van zijn technische levensduur.
De gemeenteraad heeft eerder besloten dat deze locatie aan de Elbestraat in de toekomst wordt herontwikkeld voor woningbouw. Daarmee leveren we een bijdrage aan de behoefte aan huisvesting in Beverwijk en aan een aantrekkelijke en toekomstbestendige wijk. Tegelijk realiseren wij ons dat de huidige gebruiker en de locatie een betekenis hebben voor de omgeving. Daarom zijn we in gesprek met het tempelbestuur om te komen tot een passende oplossing.
Inloopavond op 29 juni
Voordat we verdere keuzes gaan maken, vinden wij het belangrijk om omwonenden en andere betrokkenen te betrekken bij de plannen voor deze locatie. Daarom nodigen wij u van harte uit voor een inloopavond op 29 juni bij het wijkpunt op de Beneluxlaan 95. Van 18:30 tot 21:00 uur informeren wij u over de volgende onderwerpen:
- de aanleiding voor de herontwikkeling;
- de uitgangspunten die de gemeente heeft vastgesteld;
- de eerste ideeën voor woningbouw op deze locatie;
- de planning van het project.
Daarnaast horen wij graag uw ideeën en wensen voor de ontwikkeling van Elbestraat 2 en de inrichting van de openbare ruimte. Denk daarbij aan onderwerpen als verkeer, parkeren, groen, speelvoorzieningen, leefbaarheid en de uitstraling van de nieuwe bebouwing.
Wat we doen met uw inbreng
We gebruiken alle inbreng uit deze participatiebijeenkomst bij de verdere uitwerking van de plannen. Uiteindelijk neemt de gemeenteraad een besluit over de ruimtelijke procedure die nodig is om woningbouw op deze locatie mogelijk te maken.
Meer informatie?
Kunt u niet aanwezig zijn, maar wilt u wel reageren? Dan kunt u uw reactie sturen naar t.stach@beverwijk.nl of bellen via (0251) 256 256.