Vertrekt u voor minimaal 8 maanden naar het buitenland? Dan is dit emigratie. U moet dit binnen 5 werkdagen voordat u vertrekt persoonlijk bij ons aangeven. Via de knop hieronder kunt u een afspraak maken om dit door te geven. Uw verhuizing naar het buitenland geven wij automatisch door aan andere overheidsinstanties.

U moet een geldig legitimatiebewijs meenemen en (indien bekend) uw nieuwe adres in het buitenland.

Afspraak maken(externe link)

Wie kan de verhuizing doorgeven

  • Uzelf, als u 16 jaar of ouder bent
  • Ouder, voogd of verzorger als je jonger bent dan 16. Je moet wel meekomen naar het Stadhuis

Vertrekken niet alle bewoners van een adres naar het buitenland?

Dan moeten alleen de personen die wel naar het buitenland vertrekken dit persoonlijk doorgeven op het Stadhuis. Dit geldt ook voor personen onder de 18 jaar. Behalve als gezondheidsredenen dit tegenhouden.

Emigratie online doorgeven

U kunt de emigratie alleen online doorgeven als:

  • u emigreert met het hele gezin en partners zijn getrouwd of hebben een geregistreerd partnerschap. Eén van de ouders kan namens het hele gezin de emigratie doorgeven.
  • u getrouwd bent of geregistreerd partnerschap hebt, op hetzelfde adres woont en beiden emigreert en er geen personen achterblijven op het huidige adres. U kunt de emigratie voor zowel uzelf als voor uw partner doorgeven.
  • u 16 jaar of ouder bent en alleen woont.
     

Emigratie  doorgeven

Hoe lang duurt het?

Wij passen uw gegevens direct aan.

Handige externe links

Bij MijnOverheid.nl(externe link) kunt u zien hoe u geregistreerd staat bij de gemeente, het Kadaster en andere overheidsinstellingen. U moet hiervoor inloggen met uw DigiD.

Heeft deze informatie u geholpen?