Wij proberen een online dienstverlening te maken die voor iedereen toegankelijk is. U vindt hier de toegankelijkheidsverklaring van ons hoofddomein.

Ons hoofddomein is:

  • www.beverwijk.nl
  • www.afspraken.beverwijk.nl
  • www.edienstenburgerzaken.beverwijk.nl

Sub-websites

Naast het hoofddomein zijn er ook sub-websites. Wij werken aan een overzicht van alle sub-websites die onder onze verantwoordelijkheid vallen. Hieronder vindt u de sub-websites:

Toegankelijkheidsstatus

Ons hoofddomein heeft de status: eerste maatregelen. Dit houdt in dat de eerste maatregelen van de Wet digitale toegankelijkheid zijn uitgevoerd. Onze website is niet compleet toegankelijk. Op de website van Logius vindt u een onze toegankelijkheidsverklaring en verbeterpunten. Bij ieder punt kunt u lezen waarom het nog niet in orde is. Ook kunt u lezen wanneer wij het oplossen.

De verklaring is gemaakt op 20 april 2020 met akkoord van drs. M.E. Smit. De verklaring is voor het laatst gewijzigd op 11 juli 2022.

Het toegankelijkheidslabel van Website gemeente Beverwijk. Volg de link voor de toegankelijke versie van dit label.(externe link)

Onderzoek toegankelijkheidsstatus

Om tot de toegankelijkheidsstatus te komen, is er een QuickScan onderzoek uitgevoerd. De QuickScan is uitgevoerd op 14 januari 2020. U kunt het rapportlink naar pdf bestand inzien.

Verbeteren van de toegankelijkheid

Wij werken hard om de toegankelijkheid te verbeteren. Dit doen we door:

Training aan medewerkers

Voor alle medewerkers van de Gemeente Beverwijk is er een schrijfwijzer. De schrijfwijzer helpt om op een duidelijk taalniveau (B1) te schrijven. Ook de web-richtlijnen staan in deze schrijfwijzer. Daarnaast volgen alle medewerkers een training om op B1 taalniveau te communiceren.

Oplossen van de gevonden fouten

In de Toegankelijkheidsverklaring staan een aantal verbeterpunten. Dit zijn gevonden fouten. Samen met de bouwer van de website lossen we de gevonden fouten op.

Verminderen van pfd-documenten op de website

Zijn pdf-documenten niet goed gebouwd? Dan zijn ze lastig te gebruiken. Wij willen dat pdf-documenten voor iedereen goed te gebruiken zijn. Vooral belangrijke pdf-documenten zoals aanvraagformulieren. Wij werken aan een inventarisatie van alle documenten. Verouderde documenten verwijderen wij direct. Overige pdf-documenten proberen wij toegankelijk te maken. Vindt u een pdf-document dat niet goed te gebruiken is? Geef dit dan aan ons door via info@beverwijk.nl. Onder vermelding van Digiteam.

Tips en contact

Is de website voor u niet toegankelijk? Of heeft u tips om onze website te verbeteren? Neem dan contact op met ons. Dat kan door een mail te sturen naar info@beverwijk.nl. Onder vermelding van Digiteam.

Heeft een vraag of opmerking verstuurt? Dan kunt u het volgende van ons verwachten:

  • U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging
  • Wij sturen u informatie over de voortgang en het antwoord op uw vraag
  • Binnen 3 weken zullen wij uw vraag oplossen

Bent u niet tevreden? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kunt u een melding maken via de pagina Klacht indienen

Heeft deze informatie u geholpen?