Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Soms kan een organisatie vragen om een gelegaliseerde handtekening. U heeft dan een document waar uw handtekening op moet staan. Daarmee bewijst u dat de handtekening inderdaad van u is. U kunt uw handtekening in elke gemeente in Nederland laten legaliseren.

Soms heeft u een gelegaliseerde handtekening nodig als u een visum aanvraagt voor een reis. Dit heet een garantverklaring. Meer informatie over garantverklaring vindt u de pagina Garantverklaring | Gemeente Beverwijk

Persoonlijk regelen

Wilt u uw handtekening laten legaliseren? Maak dan een afspraak en kom persoonlijk langs met het document. U zet uw handtekening op het document waar de ambtenaar van de gemeente bij is. Daarna zet de ambtenaar een stempel op het document als bewijs.

afspraak legalisatie handtekening(externe link)

Meenemen naar de afspraak

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of verblijfsvergunning)
  • Het nog niet ondertekende document waarvan de handtekening moet worden gelegaliseerd
  • Uw pinpas of contant geld
     

Kosten

Het legaliseren van een handtekening kost € 13,95

Heeft deze informatie u geholpen?