Moeilijke brief? Laat het ons weten
Krijgt u weleens een brief van ons die u moeilijk vindt? Bijvoorbeeld omdat de brief te lang is. Of omdat er moeilijke woorden in staan. Of omdat u na het lezen niet weet wat wij van u vragen. Laat het ons weten!
Dat kan op de volgende manieren:
- Maak een foto van de brief. Mail de foto naar dienstverlening@beverwijk.nl
- Breng de brief naar het Stadhuis. U kunt de brief inleveren bij de Infobalie
- Breng de brief naar het Sociaal Team. U kunt de brief inleveren bij het Huis van de Wijk, Wilgenhoflaan 2c
Let op: maak uw persoonlijke gegevens (zoals namen, nummers en bedragen) zwart.
Wij ontvangen de brieven graag uiterlijk maandag 17 november
Heeft u een brief die u graag wilt delen, maar heeft u daarbij hulp nodig?
Linda Aardenburg van de gemeente helpt u graag. U bereikt haar tijdens kantooruren via 0251 256 256.
Wat gebeurt er met de brieven?
Een communicatieadviseur bekijkt samen met de betreffende vakafdeling hoe de brief eenvoudiger en duidelijker kan. De inzichten gebruiken we om toekomstige brieven te verbeteren, zodat inwoners meteen weten waar ze aan toe zijn.
Wilt u meedenken?
Vindt u het leuk om met ons mee te denken over begrijpelijke brieven? Laat het ons weten via dienstverlening@beverwijk.nl.
Geen bezwaar of uitstel
Een moeilijke brief terugsturen geldt niet als officieel bezwaar op een besluit van de gemeente. Ook krijgt u geen uitstel van het besluit en de bezwaartermijn. Wij ontvangen de moeilijke brieven graag om onze dienstverlening te verbeteren.
Het belang van begrijpelijke taal
Goede dienstverlening aan inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties staat bij gemeente Beverwijk hoog in het vaandel. Duidelijke communicatie in begrijpelijke taal is daar een belangrijk onderdeel van. We streven er dan ook naar om al onze brieven op taalniveau B1 te schrijven. Helaas lukt dat nog niet altijd. Daarom horen we graag van inwoners welke teksten zij lastig vinden. Zodat we onze dienstverlening verder kunnen verbeteren.