Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt of is deze gestolen? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door om identiteitsfraude te voorkomen. Na de aangifte wordt uw paspoort of identiteitskaart geblokkeerd. Dit is belangrijk om misbruik ervan te voorkomen. Het melden van een vermissing van een reisdocument is gratis.

Let op! De melding is definitief. Dit kan dan niet meer teruggedraaid worden. Als u daarna uw paspoort of ID-kaart terugvindt, kunt u deze niet meer gebruiken en moet u evengoed een nieuwe aanvragen.

Vermissing doorgeven

Wat gebeurt er met mijn melding van vermissing?

Wij registreren de vermissing uiterlijk de volgende werkdag. Doordat uw document als vermist is geregistreerd en daarmee ongeldig is geworden, vermindert de kans dat er met dat document wordt gefraudeerd. 

Wat moet ik doen als ik mijn ID-kaart of Paspoort weer terugvind?

U moet uw document inleveren bij de gemeente. U kunt uw document niet meer gebruiken, omdat het als vermist is geregistreerd en daardoor ongeldig is geworden.

Het lukt mij niet de vermissing online door te geven, wat nu?

Maak dan zo snel mogelijk een afspraak(externe link) om een nieuw document aan te vragen. U kunt dan gelijk de vermissing doorgeven. U kunt voor het maken van een afspraak ook bellen met 0251 256256

Iemand gebruikt mijn identiteit. Wat kan ik hiertegen doen?

Als u vermoedt dat u het slachtoffer bent van identiteitsfraude, kunt u het beste zo snel mogelijk aangifte doen bij de politie. Voor meer informatie kunt u terecht bij het Centraal Meld- en Informatiepunt Identiteitsfraude(externe link) en -fouten (CMI).

Heeft deze informatie u geholpen?